divendres, 26 de desembre del 2008

Nadal Blanc al Pallars

Avui m'he llevat tard i quan he aixecat la persiana he vist un cel ben blanc i he pensat: "avui nevarà". Estàvem a 1 grau de temperatura i al cap d'una estona ha començat a nevar. Ara ja fa dues hores que cauen uns flocs de neu grossos i secs, de manera que el paisatge s'està tenyint de blanc, per segona vegada en 1 mes.

M'agrada veure com neva. Em relaxa contemplar com van caient els flocs, poc a poc, però amb constància i m'il·lusiono pensant que podrem fer una bona esquiada tant bon punt el temps millori. A més, no em negareu que un poble de muntanya amb les teulades blanques fa Nadal. I, per desgràcia, el maleit canvi climàtic fa que cada cop nevi menys per aquestes latituds. Per això m'agrada veure nevar a Salàs.

Salàs Blanc

Per Sant Esteve, la tradició gastronòmica catalana ens imposa els canalons per dinar i a casa els fa la mare. Enguany serem 15 persones a taula i més de 60 canalons per menjar, a més dels entrants (salmó fumat, pernil, gambes, foie, remenat de ceps, pop gallec), o sigui que no ens quedarem amb gana. I tot això s'esdevindrà tot contemplant com neva a Salàs i acompanyat de 4 generacions de la meva família, amb un ventall d'edats que va dels 4 als 90 anys. Què més es pot demanar?

El Camí de Sensui

Doncs bé, es poden demanar moltes coses i en aquestes dates el tòpic és demanar "pau a la terra i als homes de bona voluntat", però a mi em sembla una petició massa ambiciosa i utòpica, per tant em limitaré a desitjar-vos unes bones festes i un millor any 2009.

Fins l'any que ve internautes!

1 comentari:

Unknown ha dit...

Bowie hecho!!!!!
Salutacions desde London. Despres de reis a veure si anem un dia de festa al Bikinako o Club un dijous, avisa al J.LL.Merlos.
Ahir vam anar a veure Arsenal-Portsmouth.... menys mal que no hem fitxat al Adebayour, es una pepa, molt mes dolent que Kluivert.
Salutacions del Puching&Company i tutta la plebe.


David