dilluns, 8 de desembre del 2008

Gran Pallars. Gran Castanya!

Després de les abundants nevades del mes passat, la temporada d'esquí prometia ser llarga. Algunes estacions varen obrir parcialment abans del Pont de la Puríssima, però jo vaig preferir fer la primera esquiada a primers de Desembre, com faig normalment. A més, Gran Pallars oferia un 2x1 durant el Pont i, com que l'any passat no vaig poder esquiar ni a Portainé ni a Espot Esquí, el vaig demanar amb la intenció d'esquiar un dia a cada estació, ja que el forfet val per les 2.

Divendres al vespre vaig pujar a Salàs. Em va costar gairebé 3 hores arribar, perquè tots anàvem al mateix lloc i a la mateixa hora. M'esperava una casa buida i gelada. Tant bon punt vaig arribar, vaig sopar ràpid i al llit. L'endemà a les 8 vaig recollir al Guillem i vam fer cap a Portainé. A les 9 ja érem a la cua per treure el forfet. Després d'esperar mitja a 4 graus sota zero van aconseguir fer funcionar els ordinadors i em van donar el forfet per 2 dies. Els que van arribar més tard que nosaltres no van tenir tanta sort i van fer fins a 2 hores de cua.

L'acumulació de gent a les taquilles va fer que esquiéssim pràcticament sols durant més de 3 hores. I es clar, quan veus les pistes buides de gent (mireu la foto) i amb una neu pols com poques vegades trobes al Pirineu, et comences a animar i poc a poc vas apretant més, sentint com l'esquí llisca sobre la catifa blanca, cada cop a més velocitat. Fins que s'esdevé l'imprevist: una pedra de la mida del puny de la ma es creua en el meu camí, just abans d'iniciar un viratge. Sento que l'esquí salta i vaig per terra, amb tanta mala sort que caic sobre el meu braç dret i el mànec del bastó em queda entre una costella i el terra.


El cop va ser molt fort i el primer que vaig pensar és que m'havia trencat el braç. Adéu a la temporada! Llavors em vaig aixecar i vaig provar de moure'l. No semblava que estigués trencat i la costella no em feia gaire mal. Vaig pujar uns 10 metres a buscar l'esquí, que s'havia quedat frenat, me'l vaig calçar i avall, que fa baixada. Les ganes d'esquiar podien més que el dolor, que en calent és menys intens. Vàrem seguir esquiant fins a quarts de quatre de la tarda, per aprofitar al màxim un dia esplèndid.

Quan vaig arribar a Salàs, el dolor a la costella era constant i no podia aixecar el braç per sobre de la clavícula. El Pont de la Puríssima s'havia acabat per mi. Diumenge amb prou feines em vaig aixecar del llit i Dilluns només em vaig llevar per dinar i per tornar a Barcelona. Tot just arribar vaig anar a urgències. Em van fer una radiografia i per sort no tinc res trencat. Així doncs seguiré prenent l'antiinflamatori i intentaré fer tant de repòs com pugui, per tal d'estar a punt per tornar a esquiar durant les vacances de Nadal. Això sí, amb una velocitat menys, que ja no tenim 20 anys!

Ens veiem a la Neu de Lleida!

2 comentaris:

eva ha dit...

Ramon no et passis, ningú fa fer més de 3 hores de cua, t'ho dic jo que estava a les taquilles de Port-Ainé, màxim 2 hores i qui no ha fet mai cua en dies punta?
Quina gràcia, tu mateix dius que vas tardar més de 3 hores en arribar, que passa que anaves lent per la carretera o és que hi havia colapse a la A2? i a que ningú va a posar una reclamació a la Gene?
Va menos queixes i més positivisme, que arrancar una empresa en un Pont com aquest i amb tanta neu no és fàcil per ningú.

PD/ espero que estiguis millor del cop, i que ahir disfrutessis del 2-0 ;-P

Ramon ha dit...

Rectificat: "fins a 2 hores de cua".

De totes maneres jo no em vaig queixar, encara que mai m'he esperat més de 10 minuts per treure un forfet, a cap de les estacions d'esquí que he estat, inclosa Portainé.

A veure si em recupero ràpid i hi puc tornar per Nadal i Reis. Fins aviat!