dimarts, 5 d’agost del 2008

Sant Hilari, Sant Hilari...

Diumenge 3 d'Agost: fa 4 dies que estic de vacances i estic mort de son i de cansament. Estic al Xiringuito, estirat al sol, acompanyat d'amics de Salàs i de La Pobla. Ha estat un cap de setmana llarg, que va començar Dijous a la nit a la Festa Major de Sort i va continuar Divendres i Dissabte a la de Salàs de Pallars.

Dijous era la meva primera nit de vacances al Pallars i el Guillem em va proposar que pugés a Sort a fer una copa, perquè començava la Festa Major. Vaig fer la parada obligada a la Gemma i em vaig emportar les Sisters (Eva i Gemma). Com sol passar en aquests casos, el que havia de ser una copa es va convertir en una nit de Festa Major completa, que va acabar a les 5 del matí.

Divendres començava la Festa Major del meu Poble: Salàs de Pallars. Hi toc
aven els "De Noche", uns clàssics de les Festes Majors que mai defrauden. No em vaig perdre el seu inici amb l'habitual "Fool's Overture", de Supertramp ni l'apoteòsic final amb "Jump", de Van Hallen. Dues cançons que jo també toco, de tant en tant.

El més destacable de la nit va ser el ball que ens vàrem marcar la Sònia i jo. No recordo la cançó, però va ser ESPECTACULAR. La
Sònia és una esplèndida balladora i ja fa temps que la veig ballar a les Festes Majors, pero mai m'havia animat a ballar amb ella, bàsicament per no fer el ridícul :-) Però Divendres em vaig treure les manies de sobre i m'hi vaig llançar de cap. No se si vaig estar a l'alçada, però m'ho vaig passar de conya i espero que ella també s'ho passés bé.

Dissabte més Festa Major, però abans vaig anar a LA BODA DE L'ANY. I ho di
c així, perquè no he anat (ni aniré, que jo sàpiga) a cap altra boda aquest any, i perquè va ser la bomba! Es casaven la Cristina i el Joan. Amb la Cristina ens coneixem des de petits, quan jo corria amunt i avall amb son germà pels carrers de Salàs als estius i ella s'ho mirava des de casa. Ja més grans hem estat companys inseparables de moltíssimes nits de festa, tant a Salàs com a Barcelona i ens uneix una molt bona amistat. El Joan ha estat un magnífic company de tota la colla d'amics de la Cristina i estic segur que serà un marit excel·lent.


La boda civil es va celebrar a l'Era de la casa dels pares de la Cristina a Rivert, a les 12 del migdia i sota un sol de justícia. Després vàrem fer cap a Sort, on ens esperava l'aperitiu sota l'immens avet del jardí de l'Hotel Pessets. Una perfecta combinació de plats clàssics, com el salmó i el pernil, i plats creatius, com els daus de formatge tou dels til·lers o la tapa de trinxat de la Cerdanya, sense oblidar l'arròs amb carreretes i llonganissa confitada, "Pepe Pla", que mai pot faltar al Pessets. Del dinar, només us diré que vàrem menjar milfulles d'aubergines i marisc, copa de crema de ceps amb ravioli d'ànec, vedella amb salses d'oporto i foie gras, i un gelat de maduixa amb vinagre balsàmic de mòdena i fruits vermells. Tot boníssim! I em deixava el pastís de noces, de xocolata. Tot això regat amb vi blanc, negre i el cava pel brindis final, més cafès i xupitos al gust.


A quarts de 6 acabàvem de dinar i començava el repartiment de regals, que va durar ben bé 1 hora, fins que va començar el ball, que havia de servir per pair el dinar i que en el meu cas també va servir per omplir el meu cos amb 5 cubates d'Havana Club amb Cola, que em vaig prendre a "Sant Hilari" amb el nuvi. Us confesso que no tinc per costum fer Sant Hilaris i menys si la beguda porta gas. De fet, ni els meus amics ni jo ens expliquem com al tercer Sant Hilari de cubata no vaig caure a terra marejat (tenint en compte que n'havíem fet 2 de vi blanc i 2 de xampany durant el dinar). L'única explicació és que em vaig passar les 3 hores llargues que va durar el ball dansant sense parar (Rasputin inclòs) i cremant tot l'alcohol que m'anava bevent. Fins i tot vam fer unes partides de ping-pong a la Sala de Jocs. Increible, però cert!


A quarts de 10, en Guillem, en Roger i jo marxàvem de l'hotel. Ens vam perdre el ressopó, però tot no podia ser. La nit tot just començava i teníem una cita amb la Festa Major del nostre poble. Vam arribar amb el temps de just de descansar una mica, passar per la dutxa i sant tornem-hi! A la 1 ja tornàvem a estar al ball, disposats a tot. Dissabte no vaig repetir ball amb la Sònia, perquè no hi va ser, però vàrem estar ballant amb la colla de Salàs i les Sisters fins quarts de 6 del matí.

Després d'aquesta autèntica "marató de festa" amb què he començat les vacances, encara em queda energia per recomanar-vos la Festa Major d'Esterri, que comença Dijous amb un concert dels "Disco Inferno", dels quals ja us n'he parlat en aquest mateix bloc. Una manera immillorable de començar el cap de setmana tot escoltant disco-funky del bo. No us ho perdeu!


I pels qui els agradi la música de Festa Major de tota la vida, tocada com es feia abans per un grup de veterans de La Pobla, us recomano l'actuació d'aquesta nit (Dimarts 5 d'Agost) dels "The Trankil's Boys" a Salàs de Pallars (22h, a la pista), que clouran la Festa Major d'enguany. Ens veiem aquesta nit!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Moltes gràcies per destacar el ball amb mi....jo tb m'ho vaig passar molt bé.Et felicito pel blog i especialment pel aquest bon resum del cap de setmana!!!!