dilluns, 7 de juliol del 2008

Tot és començar...

Avui, 7 de Juliol, és un dia especial per mi (tot i que no em dic Fermín), perquè he decidit crear el meu blog personal i començar a escriure-hi. No és la primera vegada que se m'havia passat pel cap fer-ho, però mai trobava el moment. Però avui, després de llegir el blog d'una bona amiga (L'Eva) i publicar-hi un comentari, ella m'ha animat a escriure. M'ha donat doncs l'empenta que necessitava per començar-lo i li estic agraït.

El primer que he fet és donar un nom al blog, i com podeu veure he escollit "Veles e Vents", el títol d'un magnífic poema d'Ausiàs March, que va musicar Raimon i que comença així:

Veles e vents han mos desigs complir,
faent camins dubtosos per la mar.
Mestre i ponent contra d'ells veig armar;
xaloc, levant los deuen subvenir
ab lurs amics lo grec e lo migjorn,
fent humils precs al vent tramuntanal
qu'en son bufar los sia parcial
e que tots cinc complesquen mon retorn.

RAIMON - VELES E VENTS

Per què he escollit aquest títol? No soc un fan de Raimon ni conec massa l'obra d'Ausiàs March, més enllà del que em van explicar a Literatura Catalana al batxillerat, però he sentit aquesta cançó un munt de vegades a casa, perquè a la meva mare li encanta i francament la trobo genial. Si busqueu el poema sencer, trobareu que parla de la vida, de l'amor, de la mort, dels amics, etc. I de tot això és del que us intentaré parlar en el meu blog, sempre que trobi el temps i la inspiració per escriure, com ha passat avui, 7 de Juliol del 2008.

2 comentaris:

eva ha dit...

Benvingut amic Rara.

El poema és molt maco, i el títul és perfecte per tu, jo hi veig més el significat del teu "veler", a veure si em convides algún dia per navegar pel lago de Pobla i parlar de les nostres coses, jeje.

Apa, ara només et cal actualitzar el blog de tant en tant i posar-hi el teu perfil.

Jo seguiré amb el meu, per apropar-vos una mica més la vida del Pallars.

petonets
eva

Unknown ha dit...

Doncs sí que has fet una bona selecció de poema i títol. M'agrada. Endavant amb aquest nou blog. Au, quins promotors més estupendos que esteu fets del Pallars! Ja,ja! Felicitats també.